Dit is de reden waarom je nooit, maar dan ook nóóit met je telefoon in je bed moet slapen

Er zijn foto’s opgedoke van een 15-jarige met tweedegraads brandwonden in een poging anderen te waarschuwen voor de gevaren van telefoonladers.

Colton Pingree uit Tuolumne, Californië, ging op een avond naar bed met een draagbare batterij die naast hem op zijn bed werd opgeladen.

Maar werd in de vroege uren van de ochtend wakker door een scherpe pijn in zijn rug en zijn beddengoed die in brand stond.

Zijn telefoonoplader was ontploft, waardoor hij van zijn bed viel en de huid op zijn rug smolt.

Facebook

Maar deze dappere tiener, wiens droom het is brandweerman te worden, negeerde de pijn en kwam in actie.

“Ik had geen andere keuze dan daarover na te denken, want ik heb een gehandicapte oom in huis en ik wilde niet dat het vuur erger zou worden”, vertelde Colton aan The Modesto Bee.

Hij pakte zijn lakens en probeerde de vlammen te doven door het vuur te smoren, toen zag de slimme tiener zijn zakmes en waterfles.

Hij stak een gat door de bovenkant van de waterfles, spoot erop en ‘rolde het vuur gewoon uit met een klein beetje water in mijn hand.

Facebook

“Ik was er niet echt gestrest over, omdat ik wist dat het niet zo snel zou groeien.”

Zijn oplaadstok was ontploft en spetterde door zijn kamer en liet brandende stukjes plastic in zijn slaapkamer achter.

Coltons vader besloot hem pas de volgende ochtend naar het ziekenhuis te brengen, waar een dokter brandwondencrème aanbracht.

Colton heeft nu wat lichte littekens, maar is hersteld van zijn beproeving. Zijn moeder ging naar sociale media met foto’s van de verwonding van haar zoon om anderen te waarschuwen.

Facebook

‘Lucky Colton komt wel goed. Het had heel erg kunnen zijn als zijn snelle reactie er niet was geweest. Zelf val ik altijd in slaap met mijn telefoon op mijn bed. Ik zal het niet meer doen, ‘schreef ze.

Colton, die van plan is om zo snel mogelijk lessen in brandwetenschappen te volgen, deelde op verzoek van zijn leraren ook zijn ervaringen met zijn klasgenoten.

In juli vorig jaar kwam een ​​familie thuis om een ​​brand te ontdekken die vermoedelijk was ontstaan ​​doordat een telefoon werd opgeladen op een bed.

Brandweercommandanten waarschuwden het publiek om: “gebruik een nachtkastje, gebruik een plank, gebruik een tafel, zoiets. Plaats geen telefoons of elektronische apparaten op kussens, matrassen en dekbedden. ”

Facebook

bron: Newsner